„Od dnia 25 marca 2020r. korzystamy z pakietu Microsoft Office 365 dla szkół. W związku z tym, aby prowadzić edukację zdalną, dane będą przekazywane do Stanów Zjednoczonych, gdzie ma siedzibę dostawca oprogramowania (Microsoft Corporation). Dostawca przystąpił do programu „Tarcza Prywatności UE-USA”, który na podstawie decyzji Komisji UE legalizuje transfer danych do USA.”
Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Adam Korzuch, mail: korzuch@infoic.pl
PEŁNA KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (zwanego dalej „RODO”) informuję Panią/Pana, że:
Regulamin
stosowania monitoringu wizyjnego
w Liceum Ogólnokształcącym im. St. Staszica w Trzciance
W niniejszym regulaminie:
1) „RODO” oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
2) „PrOśw” oznacza ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 r., poz. 996);
3) „dane osobowe” oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej (art. 4 pkt. 1 RODO);
4) „przetwarzanie” oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie (art. 4 pkt. 2 RODO);
5) „administrator” oznacza placówkę oświatową reprezentowaną przez dyrektora;
6) „podmiot przetwarzający” oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu administratora (art. 4 pkt. 8 RODO);
7) „monitoring” oznacza szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkołylub terenem wokół szkoły w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (art. 108a ust. 1 PrOśw).
1) Podstawą prawną funkcjonowania monitoringu jest art. 108a PrOśw.
2) Sposób przetwarzania danych określa RODO, w szczególności przepis art. 32.
1) Teren monitorowany obejmuje:
2) Teren monitorowany nie może obejmować pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, pomieszczeń, w których uczniom jest udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna, pomieszczeń przeznaczonych do odpoczynku i rekreacji pracowników, pomieszczeń sanitarnohigienicznych, gabinetu profilaktyki zdrowotnej i przebieralni.
3) Administrator może tymczasowo rozszerzyć monitoring na pomieszczenia wskazane w pkt 2, jeśli jest to konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa mienia lub osób i jednocześnie nie naruszy godności oraz dóbr osobistych osób objętych monitoringiem.
4) System monitoringu składa się z następującej ilości sprzętu:
Dyrektor placówki:
1) konsultuje wdrożenie monitoringu z radą pedagogiczną, radą rodziców isamorządem uczniowskim (art. 108a ust. 1 PrOśw) i dokumentuje te uzgodnienia w protokołach z posiedzeń tych rad i samorządu;
2) po konsultacjach uzgadnia wdrożenie monitoringu z organem prowadzącym (art. 108a ust. 1 PrOśw) według wzoru zamieszczonego w załączniku nr 1 do regulaminu;
3) informuje uczniów i pracowników o wprowadzeniu monitoringu nie później niż 14 dni przed jego uruchomieniem w sposób zwyczajowo przyjęty;
4) informuje pisemnie każdego pracownika przed dopuszczeniem go do wykonywania obowiązków o stosowanym monitoringu według wzoru zamieszczonego w załączniku nr 2 do regulaminu;
5) oznacza pomieszczenia i teren monitorowany stosownymi znakami graficznymi według wzoru zamieszczonego w załączniku nr 3 do regulaminu;
6) zamieszcza przed wejściem klauzulę informacyjną według wzoru zamieszczonego w załączniku nr 4do regulaminu;
7) odpowiada za właściwy dobór środków technicznych i organizacyjnych mających zabezpieczyć nagrania i uzgadnia je z organem prowadzącym szkołę (art. 108a ust. 9 PrOśw);
8) odpowiada za przeglądy techniczne monitoringu;
9) odpowiada za okresowe badanie czy monitoring przynosi zamierzone skutki i nie narusza praw osób obserwowanych, przeprowadzane nie rzadziej niż raz w roku.
1) Nagrania z monitoringu muszą być zabezpieczone zgodnie z wymogami RODO oraz art. 108a PrOśw.
2) Monitoring nie może służyć za środek nadzoru nad jakością pracy.
3) Monitoring nie może naruszać godności i dóbr osobistych pracowników i uczniów.
4) Pracownicy mają prawo do bycia poinformowanymi o zakresie i celu monitorowania.
5) Osoby objęte monitoringiem mogą realizować prawa przysługujące im na mocy RODO w stosunku do administratora.
1) W miejscach objętych zasięgiem monitoringu widnieje symbol graficzny informujący o monitorowaniu.
2) Przy wejściu do szkoły zamieszczona jest klauzula informacyjną, wg wzoru określonego w załączniku nr 4 do niniejszego regulaminu.
3) Pełna treść klauzuli informacyjnej określona w załączniku nr 5 do regulaminu, dostępna jest w sekretariacie.
1) Do nagrań monitoringu mają dostęp:
2) Nagrania z monitoringu będą przechowywane nie dłużej niż 3 miesiące, chyba że odrębne przepisy stanowią inaczej.
3) Administrator ma prawo zabezpieczyć nagrania na dłuższy okres, jeśli słusznie podejrzewa, że zarejestrowane zdarzenie ma istotny wpływ na dochodzenie roszczeń przez osoby poszkodowane, zwłaszcza jeśli chodzi o przypadki naruszenia bezpieczeństwa lub mienia osób.
4) Administrator nie może udostępnić nagrań w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej, gdyż materiał nie stanowi informacji publicznej w rozumieniu przepisów.
Regulamin monitoringu w placówce obowiązuje od dnia 29.10.2018r. do odwołania.